Contact Us Buttons
User login
קמפיין גוגל שופינג
קמפיין גוגל שופינג
מהו קמפיין גוגל שופינג?
מודעות שופינג בגוגל מעולות להגביר תנועה שממירה.
הם עושים את זה, הם דורשים קצת מאמץ כדי להתחיל, אבל אחרי שגוגל עושה אוטומטית את רוב העבודה הכרוכה ביצירה והצגה של מודעות אלו לאנשים הנכונים.התוצאות של גוגל שופינג מופיעות בראש התוצאות לפני תוצאות החיפוש האחרות, לא משנה אם מדובר במודעות ממומנות או ארגוניות, לכן מדובר ביתרון אדיר וחשוב.
מה זה גוגל שופינג?
גוגל שופינג הוא מנוע השוואת קניות, שהוא שירות המאפשר לקמעונאים לפרסם את המוצרים שלהם למחפשים בצורה מושכת מבחינה ויזואלית.
המשמעות היא שאם מישהו מחפש מוצר שאתה מוכר, Google תציג מודעות שופינג רלוונטיות עבור המוצרים שלך ושל המתחרים שלך.
אם המשתמש ילחץ על המודעה שלך, גוגל תעביר אותו ישירות לדף המוצר.

אבל האוטומציה הזו היא גם הסיבה שמפרסמים מרגישים שאין להם שליטה רבה על מה שמופיע איפה.
אז במדריך המקיף הזה, אני אראה לך איך אתה יכול לקחת בחזרה חלק מהשליטה הזו על מודעות השופינג שלך.
אני אכסה הכל, החל מהגדרה ועד אופטימיזציה ואשתף משאבים נוספים שיאפשרו לך לחדד את מסעות הפרסום של קניות עוד יותר.

מדוע כדאי להשתמש במודעות שופינג בגוגל?
אנשים רבים עדיין מתחילים את חיפוש המוצרים שלהם בגוגל. אז פרסום בגוגל מאפשר לך להיות בדיוק במקום שבו נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים שלך.
בתוצאות החיפוש הללו, יש מודעות חיפוש מבוססות טקסט, שבהן עליך לכתוב את עותק המודעה ולהוסיף מילות מפתח באופן ידני.
אבל גם מודעות שופינג, שבהן גוגל עושה הרבה מהעבודה הזו בשבילך. האלגוריתמים שלו ימשכו אוטומטית את הנתונים מהחנות שלך, יעצבו מודעות עבור המוצרים שלך, כמו גם יתאימו אותם לשאילתות חיפוש רלוונטיות.
בעוד שמודעות קניות יכולות לקחת יותר זמן בהתחלה (כדי להגדיר הכל), הן דורשות הרבה פחות מאמץ מתמשך לאחר מכן.
זו הסיבה העיקרית שבגללה אני ממליץ לחנויות להתחיל עם גוגל שופינג. יש פחות דברים שיכולים להשתבש בהשוואה למודעות לרשת החיפוש, מה שאומר שיש לך פחות סבירות שתפרוץ את תקציב המודעה שלך בלי שום דבר בשביל להופיע.

איך Google שופינג עובד?
כפי שצוין קודם לכן, מודעות שופינג בגוגל שונות מאוד באופן שבו הן פועלות ממודעות חיפוש רגילות.
ראשית, האלגוריתמים של גוגל מעבדים קובץ מיוחד שנקרא פיד מוצרים (עוד על כך בהמשך) המכיל את כל נתוני המוצרים של החנות שלכם (דברים כמו כותרות, תיאורים, תמונות, מחיר וכו').

Google משתמשת בנתונים אלה כדי להתאים את המוצרים שלך לשאילתות חיפוש רלוונטיות וכן כדי ליצור את המודעות בפועל.
אנשים יראו מודעות שופינג שרלוונטיות לשאילתות החיפוש שלהם, המציגות תמונה של המוצר, עם המחיר ומידע נוסף (כגון ביקורות).
אם מישהו אוהב את מה שהוא רואה, הוא לוחץ על המודעה שלך שיעביר אותו לאתר שלך.

בתמורה, גוגל מחייבת אותך עבור הקליק הזה.
הרשו לי להראות לכם דוגמה פשוטה. אתה מוכר אביזרים לטלפונים ניידים ומשיק קמפיין קניות כדי להגדיל את המכירות שלך.

אתה מספק ל-Google את נתוני המוצרים שלך בפיד מוצרים
מישהו מחפש "מטען אלחוטי לאייפון 11" בגוגל
האלגוריתמים של גוגל בוחרים מטען אלחוטי תואם אייפון 11 מהחנות שלך, יוצרים עבורו מודעת קניות ומציגים אותו למחפש יחד עם מודעות אחרות
המחפש רואה את המודעות ולוחץ על המודעות שלך
המחפש מועבר לדף המוצרים שלך
גוגל מחייבת אותך עבור הקליק
כמה עולות מודעות שופינג בגוגל?
בדומה למודעות לרשת החיפוש, אתה משלם בכל פעם שמישהו לוחץ על אחת ממודעות השופינג שלך.

הבה נבחן את העלות האופיינית של קליקים אלה.
התמונה למעלה מציגה את העלות הממוצעת לקליק (CPC) של גוגל שופינג עבור כל אחת מהנישות השונות.
בסך הכל המחיר הממוצע לקליק הוא $0.66, קצת יותר גבוה בהשוואה לממוצע של Google Ads של $1.16 עבור חנויות מסחר אלקטרוני.
בעוד שקליקים עולים הרבה פחות, שיעור ההמרה הממוצע של קניות בגוגל (1.91%) גם נמוך מהממוצע של גוגל אדס לתעשיית המסחר האלקטרוני (2.81%).
מכיוון שהקליקים על מודעת קניות זולים יותר, גם העלות לפעולה (CPA) נמוכה יותר, 38.87 $, בהשוואה ל-$45.27 עבור כל הקליקים ב-Google Ads.
בעוד שהסטטיסטיקה הזו מציגה את הממוצעים של קניות בגוגל, הביצועים האמיתיים של מסעות הפרסום שלך בקניות נמצאים בידיים שלך.
מחוץ לקופסה, מסעות פרסום של קניות בגוגל עשויים להניב ביצועים גרועים יותר ממודעות חיפוש רגילות, אבל עם ההתאמות הנכונות, יש הרבה מקום לשיפור.
כיצד להוסיף את המוצרים שלך לגוגל שופינג?
הצעד הראשון שלך להתחיל לפרסם בגוגל שופינג הוא להפוך את מוצרי החנות שלך למודעות שופינג. תהליך זה מורכב מארבעה אלמנטים:

החנות והמוצרים שלך
הזנת המוצרים שלך
חשבון Google Merchant Center (GMC)
חשבון Google Ads
כל החלקים הללו מחוברים ועוזרים למודעות שופינג בגוגל לעבוד ביעילות.
אני אוהב לקרוא לכל התהליך הזה "פאזל שופינג בגוגל", מכיוון שהוא יכול להיות חידה עבור מישהו שעובר את זה בפעם הראשונה.

בסעיפים הבאים, אני אראה לך כיצד להוסיף את המוצרים שלך לגוגל שופינג.
טיפ מקצוען : אם אתה צריך הוראות מפורטות יותר, עיין במדריך המעמיק שלנו להגדרת Google שופינג .

שלב התחלתי זה יצירת עדכון המוצרים שלך
פיד המוצרים הוא הלב של מסע הפרסום שלך בגוגל שופינג. בעצם, זהו גיליון אלקטרוני גדול המכיל את נתוני המוצר שלך.
גוגל מקפידה למדי על איזה מידע לכלול ואיזה פורמט לשים אותו. לכן די קל לבלבל משהו בעת יצירתו.
כשזה יקרה, Google לא תאשר את המוצרים האלה ולא תוכל לפרסם אותם. אבל אם תתקן את השגיאות על ידי התאמת נתוני המוצרים שלך, תוכל לפרסם שוב.

בעיקרון, ישנן שתי גישות ליצירת פיד המוצרים שלך עבור מודעות שופינג בגוגל: צור את הפיד באמצעות אפליקציה, תוסף או כלי, או עשה זאת באופן ידני על ידי יצירת גיליון אלקטרוני.
אם אתה נמצא באחת מפלטפורמות המסחר האלקטרוני הגדולות (Shopify, WooCommerce, Magento וכו'), אתה יכול להוריד אפליקציה כדי להאיץ את הגדרת פיד המוצרים שלך.

שיטות מומלצות למודעות שופינג בגוגל
כדי לקבל תוצאות רווחיות ממסעות הפרסום שלך ב-Google שופינג, עליך לעשות יותר מאשר רק להגדיר אותם.
אתה צריך לגלות את החלקים שעובדים ולשים יותר תקציב מאחוריהם תוך צמצום הוצאות הפרסום בחלקים שאינם מניבים תוצאות.
לכן, בסעיף זה, נסקור שיטות עבודה מומלצות שונות עבור קניות בגוגל שיכולות להעביר את מסעות הפרסום שלך ב-Google שופינג מהפסד להרוויח כסף.

מבנה מסע פרסום בגוגל שופינג
שימוש במבנה טוב עבור מסעות הפרסום שלך בגוגל שופינג הוא אחת האופטימיזציות הגדולות ביותר שאתה יכול לבצע.
שיפור המבנה נשמע מעט מופשט, אז בואו נסתכל מה זה אומר בעצם.

בהמשך לדוגמא מקודם, הקמנו קמפיין שנראה כך:
קמפיין אחד
קבוצת מודעות אחת
קבוצת מוצרים אחת
משמעות הדבר היא שאנו מציעים את אותו הסכום לקליק, ללא קשר למוצר או לשאילתת החיפוש.

אז הצעד הראשון להגברת השליטה על הצעות המחיר שלך הוא יצירת קבוצות מוצרים חדשות באמצעות מאפייני מוצר.
Google Ads נותנת לך מגוון קריטריוני ברירת מחדל שאתה יכול להשתמש בהם כמו מותג, סוג מוצר או אפילו מזהה פריט.

google-shopping-product-groups-attributes
קריטריונים של מוצרים שבהם אתה יכול להשתמש כדי לפצל את קבוצות המוצרים שלך
זו התחלה טובה. אבל זה נהיה ממש מעניין כשאתה מתחיל לנהל את מסעות הפרסום שלך על סמך מידע כמו נפח מכירות או מרווח. אתה יכול להוסיף מידע זה למסעות הפרסום שלך באמצעות תוויות מותאמות אישית .

אתה יכול גם להשתמש באותם מאפייני מוצר כמו מסנני מלאי כדי להגדיר מסעות פרסום שונים עבור מותג או סוג מוצר ספציפי. חיקוי מבנה האתרים שלך הוא בדרך כלל דרך טובה לארגן את מסעות הפרסום שלך.
כשזה יסתיים, אתה מוכן ליישם את אחת מהשיטות המומלצות ביותר של Google Ads, משהו שנקרא מתן הצעות ברמת שאילתת החיפוש.
עם גישה זו, אתה מפעיל מסעות פרסום מרובים, כמעט זהים, עם אותם מוצרים המאפשרים לך למקד למונחי חיפוש ספציפיים בקמפיינים של קניות.

אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה ופניה!